Over stichting FLY4U

De stichting FLY4U heeft als doel het organiseren van vlieg(gerelateerde) activiteiten voor personen die, om wat voor reden dan ook, een positieve impuls goed kunnen gebruiken.
Wij organiseren één keer per jaar een compleet verzorgde dag waarbij meerdere personen op vliegveld Drachten worden uitgenodigd om als hoogtepunt op deze dag in de gelegenheid te worden gesteld mee te vliegen. Daarnaast worden er ook individuele vluchten georganiseerd.
FLY4U werkt samen met Stichting Present, Stichting Fawaka, Jeugdhulp Friesland en Trias.

Voor het vierde jaar op rij organiseren wij voor 120 kinderen en jongeren op 29 augustus 2015 een onvergetelijke dag, met als hoogtepunt een vlucht boven Drachten. Als copiloot mogen ze de knuppel zelf even overnemen en voor één dag ervaren om piloot te zijn! Daarnaast zijn er de hele dag talloze leuke activiteiten voor kinderen en jongeren, zoals een stormbaan, flight simulator, make-over fotoshoot, voetbal, boogschieten, workshops en nog veel meer… Uiteraard is er voor iedereen genoeg te eten en te drinken en worden de copiloten in de cockpit professioneel op de foto gezet!

Stichting FLY4U is een initiatief van piloten van Vliegclub Fryslân. Dit jaar is de doelgroep kinderen en jongeren die opgroeien in een pleeggezin. De vluchten vinden plaats in kleine 2 of 4 persoonsvliegtuigen en duren ongeveer 15 minuten per keer. Stichting FLY4U wil kinderen hierdoor een onvergetelijke ervaring geven.
Jeugdhulp Friesland en Trias zijn voor dit jaar gevraagd om de aanmeldingen te verzorgen.

Alet

Dit jaar heb ik weer mogen helpen met de uitvoering van die geweldig leuke ideeën. Al 3 jaar mag ik helpen mensen een heerlijke dag te bezorgen. Kinderen die zich laten vertroetelen door uiteraard mee te vliegen, het luchtkussen parkoers te bedwingen. een broodje eten, smoothie maken, nagels laten lakken etc.
    Ik zie er naar uit om volgend jaar weer, met die geweldige groep gemotiveerde vrijwilligers, een dag te kunnen maken om nooit te vergeten .