Politieheli te gast op FLY4U dag Drachten

Een helikopter van de luchtvaartpolitie was zaterdag 22 juni speciale gast op de vliegdag van Stichting FLY4U in Drachten. De vliegers deelden stickers uit en beantwoordden vragen van belangstellende kinderen en jongeren.

Zo’n 120 kids, afkomstig uit multiproblem gezinnen (armoede, ziekte, psychische problemen), maakten op uitnodiging van FLY4U een rondvlucht als copiloot in een ultralight vanaf vliegveld Drachten. Alle kinderen/jongeren, die de lucht in gingen, kregen als aandenken een cockpitfoto en luchtdoopcertificaat.

Programma

Naast het vliegen was er voor de kinderen/jongeren en hun begeleiders een programma boordevol activiteiten. De opening van de vliegdag gebeurde traditioneel door enkele parachutisten. Er waren een grote bungee trampoline, flightsimulator en een springkussen. Verder werden graffiti en djembé workshops gegeven en konden rondritten gemaakt worden in bijzondere auto’s. Meiden konden meedoen aan verschillen beauty activiteiten. Clown Poets, Harry Harrewar en Professor Propkop waren van de partij en lieten zich van hun beste kant zien.

FLY4U

FLY4U is een initiatief van Vliegclub Fryslân. De vliegdag werd dit jaar voor de zevende keer georganiseerd door meer dan 150 vrijwilligers in samenwerking met Stichting Present. Financiering gebeurde met de hulp van particuliere giften en sponsoring door bedrijven.

Karsten Dijkstra

Karsten Dijkstra is voorzitter van de stichting FLY4U. Heeft u vragen of opmerkingen dan kun met hem contact opnemen via: karsten@stichtingfly4u.nl